Korzyści z wdrożenia projektu
"Biuro bez papieru"
W swojej podstawowym zakresie wdrożenie projektu „Biuro bez papieru” w oparciu o e-usługi GreenPost umożliwia zmniejszenie kosztów obsługi procesów dystrybucji, przyjmowania dokumentów i ich archiwizacji poprzez zamianę formy papierowej dokumentów na formę elektroniczną. Koszty przygotowania dokumentów i ich dystrybucji elektronicznej są znacznie niższe od kosztów związanych z obsługą papierową. Przyjmując założenie, że koszt archiwizacji i wysyłki papierowej faktury w Polsce wynosi od 3 do 4 PLN na co wskazują analizy firm doradczych, przedsiębiorstwo, które wysyła miesięcznie 100 000 dokumentów może zaoszczędzić w skali roku od 2,4 do 3,6 mln PLN.
Inne korzyści wynikające z wdrożenia projektu „Biuro bez papieru” z wykorzystaniem platformy GreenMail24 to:
- Zwiększenie szybkości i efektywności dostarczania dokumentów (znaczne wyższa skuteczność dostarczania w wyniku śledzenia efektów prowadzonej wysyłki i eliminacji błędów adresowych);
- Automatyczne, niezwykle szybkie potwierdzenie odebrania dokumentu;
- Większa skuteczność w zapewnieniu terminowości i kompletności przesyłanych dokumentów;
- Skrócenie okresu rotacji należności;
- Zapewnienie bezpieczeństwa wysyłki poprzez funkcję kwalifikowanego podpisu elektronicznego, bezpiecznego połączenia SSL z platformą GreenMail24 oraz zabezpieczonego linku do dokumentu w wiadomości e-mail;
- Automatyzacja procesu generacji/importu dokumentów i ich wysłania z poziomu systemów źródłowych Klienta (system F-K, system bilingowy) poprzez usługę Web Service;
- Kontrolowanie ścieżki obiegu dokumentów od momentu ich przyjęcia;
- Automatyzacja procesu księgowania faktury kosztowej;
- Dostęp do dokumentów w dowolnym momencie z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu;
- Skrócenie czasu obsługi dokumentów;
- Monitoring statusu dokumentu;
- Szybkie wyszukiwanie e-dokumentów wg dowolnych danych opisujących dokument;
- Weryfikacja poprawności dokumentu przez Zatwierdzających jeszcze przed zaksięgowaniem (np. faktura kosztowa) lub przeniesieniem do archiwum (np. umowy);
- Zapewnienie archiwizacji dokumentów przez okres wymagany przepisami prawa;
- Funkcjonowanie niezależnie od rodzaju oprogramowania użytkownika końcowego;
- Przesyłanie powiadomień drogą e-mailową np. o nie odebraniu dokumentu, o zbliżającym się terminie płatności środkiem do poprawienia efektywności obsługi dokumentów;
- Ograniczenie zużycia papieru;
Istotne ograniczenie zużycia papieru ma nie tylko wymiar finansowy, ale również ekologiczny, ponieważ używając systemu GreenMail24 w ramach projektu „Biuro bez papieru” chronimy przyrodę.
W swojej podstawowym zakresie wdrożenie projektu „Biuro bez papieru” w oparciu o e-usługi GreenPost umożliwia zmniejszenie kosztów obsługi procesów dystrybucji, przyjmowania dokumentów i ich archiwizacji poprzez zamianę formy papierowej dokumentów na formę elektroniczną. Koszty przygotowania dokumentów i ich dystrybucji elektronicznej są znacznie niższe od kosztów związanych z obsługą papierową . Przyjmując założenie, że koszt archiwizacji i wysyłki papierowej faktury w Polsce wynosi od 3 do 4 PLN na co wskazują analizy firm doradczych, przedsiębiorstwo, które wysyła miesięcznie 100 000 dokumentów może zaoszczędzić w skali roku od 2,4 do 3,6 mln PLN.
Inne korzyści wynikające z wdrożenia projektu „Biuro bez papieru” z wykorzystaniem platformyGreenMail24 to :
Ø Zwiększenie szybkości i efektywności dostarczania dokumentów (znaczne wyższa skuteczność dostarczania w wyniku śledzenia efektów prowadzonej wysyłki i eliminacji błędów adresowych);
Ø Automatyczne, niezwykle szybkie potwierdzenie odebrania dokumentu;
Ø Większa skuteczność w zapewnieniu terminowości i kompletności przesyłanych dokumentów;
Ø Skrócenie okresu rotacji należności
Ø Zapewnienie bezpieczeństwa wysyłki poprzez funkcję kwalifikowanego podpisu elektronicznego, bezpiecznego połączenia SSL z platformą GreenMail24 oraz zabezpieczonego linku do dokumentu w wiadomości e-mail;
Ø Automatyzacja procesu generacji/importu dokumentów i ich wysłania z poziomu systemów źródłowych Klienta (system F-K, system bilingowy) poprzez usługę Web Service;
Ø Kontrolowanie ścieżki obiegu dokumentów od momentu ich przyjęcia;
Ø Automatyzacja procesu księgowania faktury kosztowej;
Ø Dostęp do dokumentów w dowolnym momencie z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu;
Ø Skrócenie czasu obsługi dokumentów;
Ø Monitoring statusu dokumentu;
Ø Szybkie wyszukiwanie e-dokumentów wg dowolnych danych opisujących dokument;
Ø Weryfikacja poprawności dokumentu przez Zatwierdzających jeszcze przed zaksięgowaniem (np. faktura kosztowa) lub przeniesieniem do archiwum (np. umowy);
Ø Zapewnienie archiwizacji dokumentów przez okres wymagany przepisami prawa;
Ø Funkcjonowanie niezależnie od rodzaju oprogramowania użytkownika końcowego;
Ø Przesyłanie powiadomień drogą e-mailową np. o nie odebraniu dokumentu, o zbliżającym się terminie płatności środkiem do poprawienia efektywności obsługi dokumentów;
Ø Ograniczenie zużycia papieru;
Istotne ograniczenie zużycia papieru ma nie tylko wymiar finansowy, ale również ekologiczny, ponieważ używając systemu GreenMail24 w ramach projektu „Biuro bez papieru” chronimy przyrodę.